Monday, December 16, 2013

Ko Lipe

Úděl plážového povaleče je těžký. Když už se někde uvelebi, těžko se mu pak přesouvá někam jinam. Po týdnu na Ko Lanta bylo ale potreba změnit scenérii, jinak hrozilo, ze celý pobyt strávím na jedné pláži. Rozhodl jsem se zamířit na ostrov Ko Lipe, o něco dal na jih. Původně jsem na něj chtěl jet hned po příletu do Thajska, ale můj zmražený a vyčerpaný mozek někde nad Dubaji došel k tomu, že se pojede na Ko Paktu. Tak tedy: Ko Lipe na druhý pokus.

Přesun se uskutečnil lodí. Tedy: napřed převoz do přístavu, vyzvednutí raději dvě hodiny před vyplutím, co kdyby, že, pak čekání na molu, pak pět a půl hodiny plavby, pak čekání na to, az nás bárka převeze z lodě na pláž. Prostě zabralo to celý den.

Cesta ale stála za to - proplouvali jsme kolem spousty pidi ostrůvků, které v Andamanském moři vyčnívají nad hladinu - takový tropický ráj. Ko Lipe vypadá tak nějak podobně - pláže s bílým pískem, tyrkysová voda, všude palmy.

Ostrov je tak malý, ze něm nejsou žádné silnice - všude se chodí pěšky. Když jsem vystoupil z barky - hezky romanticky jsme vyskákali ještě do vody - nasadil jsem bato, přešel cely ostrov na druhou hlavní pláž, došel do nějakého shluku chatiček a splnil si sen, který mám již dlouho: pronajal jsem si bambusovou chýši přímo na pláži. Výhled z chatičky na fotce. Zítra mě čeká průzkum ostrova a toho, jak moc neřízený turismus tento ráj ruinuje.

No comments: